Podłączenie się do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej na terenie Gminy Kleszczewo składa się z kilku etapów. Każdy z etapów opisuje ścieżkę postępowania, wymagane dokumenty, czas i miejsce załatwienia wszelkich formalności:
- Opinia o możliwości podłączenia do sieci wodociągowej i / lub kanalizacyjne – taką opinię wydaje Zakład Komunalny w Kleszczewie Sp. z o.o.
- Warunki techniczne podłączenia do sieci wodociągowej i / lub kanalizacyjnej – Zakład Komunalny w Kleszczewie Sp. z o.o.
Wymagane dokumenty:
– wniosek określający lokalizację projektowanej inwestycji, planowane zużycie wody oraz cel na jaki woda będzie wykorzystywana,
– aktualna mapa zasadnicza z lokalizacją działki, do której ma być wykonane przyłącze oraz sieć, do której ma być wykonane podłączenie - Wykonanie dokumentacji technicznej przyłącza wodociągowego i / lub kanalizacyjnego
- Uzgodnienie dokumentacji technicznej przyłącza wodociągowego i / lub kanalizacyjnego – uzgodnienie w Zakładzie Komunalny w Kleszczewie Sp. z o.o.
- Złożenie w Zakładzie Komunalny w Kleszczewie 1 egzemplarza projektu technicznego przyłącza do sieci wodociągowej i / lub kanalizacyjnej wraz z protokołem uzgodnienia dokumentacji projektowej, wypełnionym wnioskiem o zgłoszenie zamiaru budowy przyłącza do sieci wodociągowej i /lub kanalizacyjnej oraz oświadczeniem właścicieli dot. prawa do dysponowania nieruchomością.
- Wyrażenie zgody na budowę przyłącza sieci wodociągowej i / lub kanalizacyjnej – około 1,5 tygodnia
- Wykonanie przyłącza – zgłaszamy pracownikowi Zakładu o wykonaniu przyłącza w celu ustalenia terminy odbioru technicznego przyłącza
- Odbiór techniczny przyłącza
- Protokół zdawczo – odbiorczy
- Podpisanie umowy na zaopatrzenie w wodę / odprowadzanie ścieków
Procedura dotyczy tych Państwa którzy zakupili nieruchomość znajdującą się na terenie gminy Kleszczewo.
Wymagane dokumenty:
- protokół zdawczo odbiorczy stanu wodomierza
- akt własności (akt notarialny, wyciąg z księgi wieczystej)
- dowód osobisty
Jeśli w trakcie Państwa umowy z Zakładem Komunalnym w Kleszczewie Sp. z o.o. na dostawę wody i /lub odprowadzanie ścieków dojdzie do zmiany danych zawartych
w umowie musicie Państwo zgłosić się do Zakładu w celu przedstawienia dokumentów potwierdzających zmianę danych. Takimi dokumentami mogą być min. Dowód osobisty – w przypadku zmiany nazwiska.
Ważne jest abyście informowali nas Państwo również o zmianie danych kontaktowych takich jak: adres korespondencyjny. Tego typu zmiany możecie Państwo zgłosić pod nr tel. 61 8 176 062 bądź elektronicznie na odczyty@kleszczewo.pl
Zakład Komunalny w Kleszczewie Sp. z o.o. może zlecić na wniosek klienta ekspertyzę wodomierza w Okręgowym Urzędzie Miar i przedstawić jej wynik.
W celu dokonania ekspertyzy należy złożyć wniosek o wykonanie ekspertyzy wodomierza.
Pracownicy Zakładu Komunalnego demontują wodomierz i montują nowy główny układ pomiarowy. Termin wymiany wodomierza należy ustalić telefonicznie 61 8 176 062.
Obecny wodomierz jest przesyłany do Okręgowego Urzędu Miar. Nie wiąże się to dla Państwa z żadnymi kosztami, poza uiszczeniem bieżących opłat za zużytą wodę i odprowadzanie ścieków.
Zakład Komunalny w Kleszczewie składa pisemną odpowiedź do Klienta w terminie 14 dni od otrzymania dokumentu ekspertyzy.
– w przypadku otrzymania wyników zgodnych z obowiązującymi przepisami tj. oznaczającymi odrzucenie Państwa roszczeń. Zakład Komunalny obciąża Państwa za wymianę wodomierza z winy odbiorcy oraz za wykonanie ekspertyzy wodomierza.
– w przypadku otrzymania wyników potwierdzających wadliwość wodomierza tj. oznaczających potwierdzenie Państwa roszczeń Zakład Komunalny dokona naliczenia zużytych przez Państwa wody / ścieków według ich średniego zużycia za okres ostatnich 6 miesięcy.
Zasady rozliczania wody bezpowrotnie zużytej
Na podstawie art. 27, ust. 6 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) w rozliczeniach ilości odprowadzanych ścieków, ilość bezpowrotnie zużytej wody, tj. takiej, z której nie powstają ścieki, uwzględnia się w przypadku, gdy ilość wody zużytej bezpowrotnie ustalana jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego i eksploatowanego na koszt Odbiorcy. Dodatkowy wodomierz należy zainstalować zgodnie z ustaleniami zawartymi w warunkach technicznych.
Warunki techniczne
- Wodomierz do pomiaru ilości wody bezpowrotnie zużytej musi być zamontowany jako dodatkowy wodomierz, umieszczony na instalacji przeznaczonej do pobierania wody bezpowrotnie zużytej w budynku bezpośrednio przy ścianie zewnętrznej (wg poniższego rysunku – wodomierz nr 2), w miejscu zamontowania wodomierza głównego (wodomierz nr 1)
- Wodomierz należy montować w poziomie w klasie pomiaru C.
- Wodomierz musi mieć średnicę 15 mm.
- Zamontowany wodomierz musi posiadać aktualną datę legalizacji.
- Dostęp do wodomierza powinien być swobodny i bezpieczny.6. Montaż wodomierza następuje po uzyskaniu uzgodnienia w Zakładzie Komunalnym.
Warunki finansowe
- Wykonanie odczytów, rozliczanie wodomierza i wystawianie faktur odbywać się będzie jednocześnie z odczytem wodomierza głównego, zgodnie z obowiązującą taryfą.
- Koszt montażu, eksploatacji i wymiany wodomierza ponosi Odbiorca.
W związku z tym, że Zakład Komunalny jest dostawcą wody pitnej o parametrach fizyko-chemiczno-bakteriologicznych odpowiednich do spożycia przez ludzi, nie bierze odpowiedzialności za wpływ wody pitnej lub przerwy w jej dostawach na stan podlewanych roślin (odbarwianie, schnięcie itp.) lub inne negatywne skutki przy stosowaniu wody pitnej jako wody bezpowrotnie zużytej. Podlewanie roślin może podlegać ograniczeniom czasowym ogłaszanym odrębnym komunikatem.